15 Eyl 2009

Katre-i Matem

Yine aynı günden tekrar merhaba sevgili günlük,
Aslında bugün seninle paylaşmak istediğim bir kitap var. Dün bitirdiğim ve ödünç aldığım arkadaşıma bugün teslim etmem gereken bir kitap. Kitabın ismi Katre-i Matem.. Bu kitap şuanda pekçok kitabevinin yeni çıkanlar listesinde yer almış durumda.. Katre-i matem, matem damlası demekmiş. Ve bu ismi kitabın kahramanlarından biri sevdiği ve evlenip evliliklerinin ertesi günü ölü bulduğu kadının avucundaki ikiz lale soğanlarından birisini toprağa ektiğinde verdi. Bu lale soğanından mor renkli lale büyüdü. Aslında kitap bu aşk hikayesinden yola çıkarak Osmanlı İmparatorluğunun bir dönemini anlatıyor. Kitabı okurken Patrona Halil, Damat İbrahim Paşa gibi şahsiyetlerin yanısıra laleyle ilgili pek çok bilgiyle karşılaştım. Kitabın özetini yazmaktansa beni etkileyen bir paragrafı paylaşmayı tercih ediyorum. " Oğul, sen çok zeki bir evlatsın, amma her kimde ki şu özellikler yoktur, aklı tam sayılmaz. Kişi odur ki dünya malından ihtiyacı kadarını alıp fazlasını yoksullara dağıta. Tevazuyu şereften daha fazla seve. İlim istemekten bıkmaya. Başkalarının ihtiyaçlarını gidermeyi küçük görmeye. Başkasındaki iyilikleri büyütüp kendi iyiliğini hiçe saya. Herkesi kendinden üstün göre.."
ve kitaptan bir cümle daha: "Dostlarım! Kişinin değeri, güzelce bildiği şey kadardır, aklınızdan hiç çıkarmayın!"
Kitabı zevkle okudum. Ama bitirdiğimde "yani?" dedim içimden. Bazı şeyler sanki tam açıklanmamıştı.. Yine de sürükleyiciydi diyebilirim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder