16 Eyl 2009

Günün Sözü

Ve bugünkü yazıma i-google'ımda yer alan günün sözüyle başlamak istiyorum.. "İnsanı ayakta tutan iskelet ve kas sistemi değil, prensipleri ve inançlarıdır." Albert Einstein.. Acaba dedim bu sözü okuduğumda sadece insanları mı ayakta tutar prensip ve inançlar.. yoksa toplumların bir arada olabilmesinin de gereği midir? Hiç şüphesiz ki toplumların da birarada kalabilmesi için ortak emelleri olmalı.. Peki bu ortak emeller sadece o toplumun ihtiyaç duyduğu doğrular mı olmalı? Yoksa genel geçer, dünyada yaşayan her toplumun ihtiyacı olan doğrular mı? Eğer dünyada sadece bir toplumun faydası olsa diğer toplumlar bundan olumsuz etkilenmez mi? Ve hatta olumsuz etkilenen toplumlar o toplumu olumsuz etkilemez mi? İşte bu noktada düşünüyorum ki her topluluk için, bireye indirgediğimizde her insan için belirli doğrular vardır.. en azından olmalıdır. Bu doğrular ise İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi'nde yayımlanmıştır. Bu bildirgeye baktığımda herşeyin özünde yatan "insana insan olduğu için saygı"yı gördüm. Özel hayatın "özel" oluşu, ya da herkesin eşit haklara sahip oluşu... Ve bu doğrular her toplumda yerini aldığında, o toplumu oluşturan bireyler mutlu olabilirler.. İçimden bugün bunları yazmak geldi. Aslında bütün bu soruların ve bu cümlelerin temelinde yatan şey sabah yaşadığım basit bir olaydı.. Olayın tümünden bahsetmeye gerek görmüyorum. Ve bu olay öyle dehşet bir şey de değildi. Sadece bir kesimin haklarını arama eylemlerinin bende oluşturduğu temel düşüncelerin, günün sözüyle birleşerek akışıydı. Eylemde bir yanlışlık yoktu, ama bana biraz bencilce geldi sadece... Sadece kendi mutluluk ve refahını düşünmek gibi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder